פרסום בפייסבוק היא אחת הדרכים הכי משתלמות לפרסום עסקים כיום. הפלטפורמה החברתית מציעה מערכת ניהול מתקדמת מאוד שמאפשרת סינון ופילוח מדויקים ככל שניתן של קהל היעד אשר מעוניינים בו ושליטה מלאה בתקציב הפרסום לכל אורך הדרך.
בעלי עסקים רבים שמעוניינים לפרסם את העסק שלהם בפייסבוק מתלבטים לגבי העלות של הפרסום. בשל כך עולה השאלה כמה עולה לפרסם בפייסבוק לעתים קרובות בקבוצות שונות או בשיחה בין בעלי עסקים שכאלו ובין חברות המספקות שירות של פרסום ממומן בפייסבוק. התשובה לכך איננה אחידה וזהה לכל בעלי העסקים אך כן ניתן לומר בוודאות שמדובר בפלטפורמה שיווקית המציעה במרבית המקרים את היחס של עלות מול תועלת המשתלם ביותר מבחינה כספית וגם שתקציב הפרסום בפייסבוק בשליטה מלאה של המפרסם כולל אפשרות שינויים בזמן אמת במידת הצורך.
מדוע הכי משתלם לפרסם בפייסבוק?
ראשית כל נציין שהנוכחות של כל עסק בפייסבוק היא ללא עלות. פתיחת עמוד עסקי בפייסבוק שמציג את העסק שלכם עם כל אפשרויות יצירת הקשר, פרטים אודות העסק והעלאה של פוסטים ללא עלות זמינה לכל בעל עסק.
לאחר מכן באמצעות ניהול עמוד עסקי בפייסבוק בצורה עקבית ומקצועית אפשר להגיע לחשיפה ומיתוג של העסק שלכם בקרב עוקבים ובעלי עניין שונים, גם כן ללא עלות כספית. כל שתצטרכו לעשות הוא להעלות תוכן בעל ערך לתחום העיסוק שלכם, להשתתף בקבוצות מקצועיות או מקומיות שמתאימות לקהל רלוונטי לעסק שלכם וכן הלאה.
חשוב לזכור שמעל 5 מיליון ישראלים חברים ברשת החברתית של פייסבוק ולכן יש הרבה דרכים בהם תוכלו להגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי גם ללא השקעה כספית, למעט הזמן שלכם. אם אתם כן מוכנים להשקיע מעבר לכך בתקציב פרסום בפייסבוק, תוכלו למקסם עוד יותר את החשיפה שלכם.
מה תקציב הפרסום שצריכים לפייסבוק?
נחזור מעט לאחור ונציין שאין תשובה אחידה לכך. יש עסקים גדולים שפונים לקהל בפריסה ארצית ויכולים להשקיע עשרות או מאות אלפי שקלים בחודש של שיווק בפייסבוק ואילו לעומתם יש עסקים קטנים ומקומיים שפונים לקהל בעיר שלהם ויכולים להשקיע לא יותר מכמה מאות או אלפי שקלים בחודש.
חשוב להבין איך עובד הפרסום בפייסבוק ואז תוכלו להתאים את תקציב הפרסום שלכם כדי להגיע למקסימום אפקטיביות גם אם מדובר בתקציב יחסית נמוך.
מערכת ניהול הפרסום בפייסבוק מאפשרת לסנן ולפלח את קהל היעד שלכם כדי שתשקיעו רק בו את תקציב הפרסום שלכם. כלומר אם אתם עסק קטן בחיפה, חנות למעשנות לדוגמא, אתם יכולים לבחור קהל גולשים בסינון שכזה: גברים בלבד, גילאי 30 ומעלה, תושבי חיפה, מתעניינים בגריל\מעשנות, בקבוצות של בשר\על האש וכן הלאה. הקהל הזה הוא לא יותר מכמה עשרות אלפי גולשים רלוונטיים ולכן הפרסום שלכם יופיע רק עבורם ולא יופיע לקהל של נשים או כזה שהוא של תושבי המרכז וכן הלאה.
לסיכום, אפשרות מיקוד הקהל בצורה כה מדויקת מאפשר גם פרסום בתקציבים קטנים יחסית בכל שבוע או כל חודש מחדש. 1000-2000 ₪ תקציב חודשי לצורך העניין, יביאו לכם חשיפה טובה מאוד לקהל שציינו זה עתה. מעבר לכך תוכלו להגדיל את התקציב אם הפרסום אפקטיבי עבורכם או לעצור את הפרסום אם אתם רואים שהוא לא מצליח כפי שחשבתם. השליטה היא מלאה שלכם ואין התחייבות לטווח ארוך או לסכום מינימלי כלשהו.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing – חברה לשיווק דיגיטלי אשר מעניקה פתרונות שיווקיים מוכחים לעסקים, חברות וארגונים בפריסה ארצית.